5 februari 2017

bos

Een paar weken terug…:
Met de familie lopen we door het bos. We zijn met z’n allen op Schiermonnikoog voor een korte vakantie. Het is koud en ik heb dan ook mijn dikste kleren uit mijn koffer gepakt. Maar de kou is niet vervelend, want iedereen is gezellig aan het kletsen en de geuren van het bos zijn heerlijk fris. Terwijl ik over een pad vol dennennaalden loop, denk ik aan het warme huisje waar we straks weer naartoe gaan. Het is een huisje met een behaaglijk warme kachel waardoor je zelfs, hoe gek het ook klinkt, de neiging krijgt om een korte mouwen shirt aan te trekken. 
We lopen steeds verder het bos door. Hoe verder we lopen, hoe dichter we bij de zee komen. Hoor ik nou het ruisen van de zee of zijn het de bomen die meebewegen met de wind?
Ik denk dan terug aan eerder die dag. Mijn moeder en ik waren toen even in het dorp en kwamen een nieuw atelier tegen van een jonge kunstenares. Wauw, wat had zij een mooie dingen gemaakt en een mooi plekje gecreeërd! Een atelier wat creativiteit ademt en waar je meteen aan de slag wil gaan om iets moois te maken. Ik vond het leuk om te merken dat ik door eigenlijk zo iets kleins weer helemaal geïnspireerd was geraakt en zin had om zelf mijn kamer te veranderen naar een nog fijnere plek om te zijn. Al gelijk na ons bezoekje aan haar atelier, zocht ik op pinterest naar nog meer leuke ideeen en inspirerende foto’s. Wie weet sta ik straks wel de muur in mijn kamer over te schilderen of weer van alles te verplaatsen zodat het er straks totaal anders uitziet…
Doordat mijn tante mij dan opeens aantikt, word ik uit mijn gedachtes gehaald. Ze wijst naar de zee in de verte. Door de harde wind zijn er veel grote en hoge golven. Mooi om te zien. Ik adem de frisse lucht diep in. Echt een geluksmoment…

2 gedachtes over “5 februari 2017

Geef een reactie

